sobota, 18 listopada 2017

Dziwna rocznica


(Na Arubie, fot. J. Koch)
Dziwna rocznica. 
Sam bym nie pamiętał, ale mi domownicy przypomnieli.
Trzydzieści pięć lat temu władza ludowa zwolniła mnie z internowania.

Zakład karny w Strzelinie (www)
A ja pamiętam taki obraz: wychodzę z więzienia w Strzelinie, a na torach stoi pociąg i na jednym z wagonów jacht - przepiękny!
Rozdziawiam usta, wybałuszam oczy. 
Mój podziw miesza się z poczuciem dołującego absurdu. 
Mam wrażenie, że nic nie przystaje do siebie w tej rzeczywistości...
Piękny opływowy kształt łodzi do więzienia za mną, więzienie do świata na zewnątrz, ja do tego wszystkiego razem.

(www Słowo Regionu)
Dziś wspominam to siedząc na amsterdamskim lotnisku Schiphol i czekając na lot na Arubę (lecę na konferencję - po raz kolejny na moje Antyle!). I myślę sobie, że teraz to raczej magiczny realizm. I w tym duchu obchodzę sobie rocznicę wolności.



(Na Arubie, fot. J. Koch)



(Na Arubie, fot. J. Koch)








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Trasa pomnikowa

Po Oranjestad spacerowałem dwukrotnie trasą pomnikową. Tak ją sobie nazwałem. W przestrzeń miasta wpisano szereg pomników - niekiedy miałe...